Как да почистим офиса след ремонт ?

26.01.2020

 Почистване на офис след ремонт

Да ремонтираме офиса е чудесна идея, защото всеки обича обновленията, а и когато става дума за пространството, което е нещо като визитна картичка на дейността на фирмата, то наистина трябва да е безупречно. Модерното пространство, обновено с нови мебели и красива подредба, определено ще привлече повече клиенти, затова и статистиката показва, че офисите се ремонтират дори по-често от домовете.

Дотук добре, но всеки знае какво следва след като майсторите си отидат и ви оставят да се оправяте с безпорядъка. Всеки път, когато реновираме интериора на офиса, остават купища боклуци, а прахолякът е превзел дори и най-скритите кътчета от помещението. За да се въдвори ред, имате няколко опции - да се захванете сами, като извикате помощ набързо сформираната бригада от приятели и служители, да извикате чистачка или да се доверите на фирма за професионално почистване. Нека разгледаме какви са плюсовете и минусите при всеки един от тези три варианта.

Почистване на офиса след ремонт без чужда помощ

Това е една нелека задача, но ако сте ентусиаст по природа, може и да пробвате. В зависимост от големината на помещението и от броя на стаите, усилията ще са различни. Може да помолите за помощ някой близък, тъй като ще имате нужда от подкрепа в процеса на работа, особено ако ще премествате мебели и мека мебел.

Общо взето етапите са следните:

  • Оборка за едри боклуци - прибиране в чували и изхвърляне
  • Почистване на тавана и стените
  • Почистване на твърди повърхности - всички прозорци, плотове, мебели и техника
  • Почистване на меката мебел
  • Почистване на подовата настилка

Относно събирането на едрите боклуци, ако са твърде много и не става дума за чувал-два, тогава ще се нуждаете от извозване на специално определените за това места. Имайте предвид, че изхвърлянето на боклук на сметищата се заплаща, така че ще трябва да заплатите таксата. Самото натоварване и извозване също има разходи, ще трябва да осигурите и подходящ транспорт.

Относно почистването на тавана и стените, това може да се извърши с помощта на прахосмукачка, както и с обикновена метла. Важно е преди да започнете почистването да отворите широко всички прозорци, защото ще се вдигне голям прахоляк, който директно ще попадне в дробовете ви, ако не вземете мерки.

След тавана и стените идва ред на повърхностите в помещението - със специален препарат измийте стъклата и дограмата, както и забършете и отстранете петната от всички налични повърхности - бюра, мебели, компютри и друга техника. Внимавайте с препаратите, защото някои от тях могат да нанесат големи щети.

След като сте приключили с повърхностите, идва ред на меката мебел. Първо минете с прахосмукачка, за да отстраните прахта. Ако има петна, те трябва да се почистят внимателно с подходящи за целта почистващи средства. В случай, че не можете да се ориентирате в разнообразието им и не искате да рискувате, може да използвате домашно приготвен разтвор от вода и оцет в съотношение 1:4, като добавите и една лъжица препарат за миене на чинии. С този разтвор третирайте тъканите на меката мебел до пълното им освежаване. След това обаче ще трябва да ги подсушите, за да не се развият плесени. Особено, ако почиствате в студените дни, това е задължително условие. Може да затоплите силно помещението или да използвате някой подходящ уред от типа на сешоарите.

Почистването на подовата настилка може да се извърши по различни начини. Първо е необходимо да се отстранят нечистотиите и прахта, след което да я излъскате според нейния вид. Може да използвате обикновена метла, прахосмукачка, моп, моп с пара или друг уред, според предпочитанията.

Почистване на офис след ремонт с наемане на чистачка

В този случай нещата са горе-долу същите, както ако ще чистите сами. Само, че ще трябва да се доверите на друг човек и да разчитате на неговата коректност. Особено, ако във вашия офис има скъпа техника, този вариант изобщо не е препоръчителен, защото може да се нанесе повече вреда, отколкото полза. Освен това, за да гарантирате, че работата няма да бъде претупана, ще се наложи да стоите там и да надзиравате работата на хигиенистката.

Почистване на офис след ремонт с помощта на фирма за професионално почистване

Тук предимствата са много. На първо място, вие имате само един ангажимент - да уредите достъп на служителите на фирмата до помещението. Всичко останало ще бъде свършено професионално, с използването на точните уреди и препарати, без опасност от повреда на повърхности, тъкани или техника. Професионалистите знаят отлично своята работа, а опитът им работи само във ваша полза.

Работата ще бъде свършена навреме и качествено. Така най-бързо вашият офис ще може отново да отвори врати и да възобновите работата си в една нова и комфортна жизнена среда, която блести от чистота.

Сподели

Абонирайте се за нашия newsletter